vrijdag 27 juli 2012

2 down, 1 to go


Thank God it's friday, en twee van de drie weken vakantiewerk zitten er al weer op. Ondertussen ben ik al weer drie weken thuis, vier weken klaar met stage. Vreemd genoeg heb ik niet het idee dat ik vijf maanden in Londen heb gewoond. Het "gewone" leven gaat echter gewoon door en je gaat binnen no time weer mee met het ritme thuis. Je valt weer in oude routines en gewoontes, en het leven in Londen lijkt een droom, misschien een avontuur uit een ander leven.
Na bericht te hebben gekregen om wat extra uurtjes te draaien bij het vakantiewerk (hoera, extra centjes, dat kan deze student wel gebruiken!) hier dan ook aan de slag gegaan. Deze week was het voornamelijk heel warm, wat een leuke activiteit uitvoeren met de cli├źnten bemoeilijkt. Het commentaar van de bewoners van het verzorgingstehuis zijn dan ook niet van de lucht (niet zozeer met de betrekking tot het al dan niet doen van een activiteit dan wel over alles om zich heen), alhoewel deze makkelijk gesmoord zijn met een ijsje of een fris zomerdrankje & hapje. En zo lang de mond vol is valt er ook niet veel te zeggen! Voor een leuke quiz, loterij of een klein onschuldig gokspelletje is gelukkig altijd voldoende aanhang te vinden.
Hoe dankbaar ik ook ben voor dit werk en hoe veel plezier ik ook heb aan het werken met deze doelgroep, na een paar dagen heb ik al meer dan genoeg van mijn taakomschrijving. Gelukkig, in september weer in de schoolbanken, maar eerst nog, vakantie!


Recept zomerdrankjes:

Benodigdheden
- cocktail-/wijnglas
- schaaltjecitroensap
- suiker
- aardbeiensaus
- jus d'orange
- appelsap
- aardbeitje
- parapluprikkertje

Maak met citroensap en suiker een suikerrandje aan de rand van het cocktail- of wijnglas. Schenk een bodempje aardbeiensaus in het glas en vervolgens jus d'orange of appelsap. Garneer met aardbeitje + parapluprikkertje. Lekker met een hartig hapje, en een beetje zonneschijn!

1 opmerking:

  1. Leuke blog lief, ik kijk uit naar de komende update(s) ;)

    BeantwoordenVerwijderen