donderdag 17 oktober 2013

Crea Bea Dag


Het is weer zo'n dag vandaag. Het zonnetje schijnt dan wel, maar zet één stap buiten de deur.. Nee, doe maar niet. Doe net als ik: lekker muziekje op, verwarming aan en maak er een creatieve dag van. Laat de wind de wind, en geniet er van dat je lekker binnen zit...


Ik haal de naaimachine weer uit de kast voor een opdracht die ik nog had liggen...


Het resultaat mag er zijn! 


Voor de afwisseling vond ik het leuk de om stofjes te wisselen, en het patroonstofje deze keer als buitenkant van het tasje te gebruiken. Zo komen de penselen veel meer tot hun recht. 
Het patroon wat ik gebruik voor dit komt uit het tijdschrift "Mollie Makes". Best een prijzig tijdschrift, en ik bestudeer altijd erg goed de voorkant voordat ik hem aanschaf. Hier en daar pas ik het patroon altijd iets aan, geen tasje is hetzelfde! 

Nog even voor mijzelf aan de slag gegaan. Ik heb mooi wol gekregen, met naar wat het schijnt dé kleur van dit najaar te zijn. Dan moet ik maar opschieten! Ik heb een start gemaakt aan een hele simpele colsjaal. Onderaan vind je een heel kort patroon: ideaal voor een beginnende haker! 


Zelfs mijn haar zit crea bea! Ik ben zo ontzettend blij dat ik nu eindelijk een (zielig fruttig) staartje kan maken. Kijk dan! Het is niet meer super kort! Ik heb mijn haar nog een keer laten knippen, een soort bob. Hierdoor heeft al mijn haar ongeveer dezelfde lengte. Nog even groeien en dan een leuk model laten knippen. Voor nu ben ik er hartstikke blij mee. Wel heb ik nu een kast voor haarproducten staan, misschien leuk om een keer door te nemen!



Patroon voor colsjaal

Het ligt aan het garen wat je gebruikt en de maat haaknaald hoeveel losse je op moet zetten. In mijn geval waren dit er plus minus 200. Het bepalen van de aantal losse is erg simpel, hang de ketting van losse om je nek en beslis hoe de col straks moet zitten. Je kan kiezen voor een strakke col die je over je hoofd moet trekken, of een losse die je twee keer kan omslaan. Ik heb gekozen voor het laatste.

Ik gebruik breigaren (50% merino wol en 50% polyacryl). Volgens mij is dit best een kriebel garen. Gelukkig ben ik van plan de sjaal uiteindelijk over mijn jas te dragen, dus dan maakt het niet uit. Aanbevolen naald is 3, maar ik ben eigenwijs en heb gekozen voor haaknaald 5. 

Wanneer je de losse hebt opgezet zet je twee extra losse op. Deze tellen als je eerste stokje. Vervolgens maak je alle rijen stokjes. Ook hier geldt weer, bepaal zelf wat je mooi en prettig vindt! Ik ben van plan om ongeveer 15 rijen te haken.

Als je alle rijen af hebt moet de sjaal nog een col worden. Dit doe je heel makkelijk door beide zijden aan elkaar te bevestigen met halve vasten. 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen