maandag 21 oktober 2013

What am I up to this week? Inspiratieblog!


Deze week heb ik, naast natuurlijk solliciteren, solliciteren, solliciteren, een aantal leuke nieuwe projecten opstaan, een project wat ik heel graag wil afronden (maar waar van ik niet weet of ik dat red) en werkzaamheden vanuit het lectoraat waar ik nu voor werk, alsook mijn cursus kynologie.  Graag wil ik deze projecten met jullie delen!

Op dit moment ben ik bezig aan een geborduurde uil op canvas. Ik ben al behoorlijk lang met dit project bezig, het is gruwelijk veel werk, maar het resultaat mag er zeker zijn. Onderstaand een foto van hoe het er nu uit ziet. Ik hoop hier flink aan te kunnen werken deze week, zodat hij vanaf volgende week "in volle glorie" aan de muur gehangen kan worden!



Dan ben ik al een tijdje bezig aan het project doily-lamp. Onderstaand een foto van wat het eindresultaat zou moeten worden. Omdat ik het mooier vind wanneer de doily's (van die ouderwetse sierkleedjes) gemaakt zijn door eigen hand kun je je voorstellen dat ook hier weer flink tijd in gaat zitten.

 

Een paar weken geleden was ik echter met mijn vriend bij de Karwei (of de Praxis, of de Gamma, weet ik veel), en daar lag een prachtige lamp voor -50%. Ik heb nog even staan twijfelen, omdat met de aanschaf van deze lamp mijn project waarschijnlijk zou wegvallen. Het is zonde om een lamp na een maand of twee weer weg te gooien, en we beschikken jammer genoeg niet over de luxe van een opbergruimte. Toch hebben we de lamp gekocht, en heb ik mijn project aangepast.
Ik hou namelijk ontzettend van droomvangers, eigenlijk al sinds Pocahontas. Op vakantie in Amerika heb ik een prachtige droomvanger van mijn ouders gekregen en een paar jaar geleden heeft mijn super creatieve schoonzus zelf een droomvanger voor mij gemaakt als kerstcadeau.
Omdat ik nog wat muurruimte over heb op onze slaapkamer, wil ik hier de droomvangers ophangen, en dan dit project natuurlijk toevoegen.

Links de droomvanger van mijn schoonzus, rechts "het idee"


Op internet is vrij veel informatie te vinden hoe deze droomvangers te maken zijn. Omdat ik het toch "eigen" wil maken, ga ik een paar aanpassingen maken. Zo wil ik schelpjes en veertjes en andere (strand)vondsten toevoegen aan de droomvanger, zowel binnenin de droomvanger als aan de hangende gedeeltes. Dit is echt weer zo'n project waar ik enorm naar uitkijk, zowel het maken als het verzamelen van alle spulletjes! Onderstaand heb ik dan ook een moodbord gemaakt voor "mijn" droomvanger.


Een leuke tip voor het vinden van prachtige plaatjes, maar vooral fantastische ideeën, is Pinterest. Ik heb bijvoorbeeld gezocht op "dreamcatcher" en "doily" (en samen) als ook op "shell garland". Zo krijg je prachtige ideeën, die je zelf kan samenvoegen. De plaatjes kun je dan ook op je eigen account bewaren.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen