zondag 15 december 2013

Het eerste, echte, loonstrookje


Weet je nog, je eerste échte loonstrookje? Van je full time baan?

Vanaf volgende maand ken ook ik dat gevoel. En het zal vast gigantisch tegenvallen (iets met belasting, pensioen, zorgverzekeraar en huur, om over de rest maar te zwijgen), en er zit ook een wereld van verschil tussen "verdienen" en "krijgen". Maar toch. Een mens moet iets te dromen hebben. En dromen, dat kan ik wel. 

Ik vind het dan ook heerlijk om 's avonds af te schakelen van werk, met de tablet en een grote kop koffie lekker op de bank. Lekker webshops afstruinen, het moderne window shoppen. En wat zou ik potentieel / theoretisch / puur in mijn fantasie, wel niet allemaal kunnen gaan doen met mijn zuurverdiende euries?


V.l.n.r.: laars met studs (van Haren) €19,95, original mocro muts (originalmocros.com) €44,95, rrribbelsjaar €35,- en baret €25,- (brrr.nl), sky drop oorbellen mocca jade (applepiepieces.com) €21,50, ayacucho melis fleece vest (bever.nl) €59,95, docententas (bear design) €214,95.

Ik stel hier bij dan ook meteen mijn moedertje en vriendlief gerust, ik kom niet ineens thuis met zes grote plastic tassen vol "treat your self". Ik wil ook iets te dromen houden. Maar, zeg nu zelf, hoe goed matcht het fleecevest met de rrrribbelsjaal en baret van brrr.nl? En, die schoenen zijn immers in de sale. Plus, en dan staak ik mijn argumenten, zo'n leren tas heb je voor het leven! 

Dus, één of twee grote tassen? Dan laat ik de rest gewoon thuis bezorgen.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen