woensdag 23 april 2014

John Frieda, full repair oil elixer

Deze week bij de Etos: John Frieda haarverzorging, alle varianten, m.u.v. shampoo en crèmespoeling 500ml en haarkleuring, per stuk 6,-. De actie is geldig tot en met zondag 27 april
Ik heb de full repair oil elixer in mijn mandje gegooid en test hem hier voor je uit! 

Op dit moment hebben mijn bruin rode lokken al bijna een jaar geen schaar meer gezien. Op mijn pony na dan, die ik af en toe zelf onder handen neem. Ik weet het, ik moet mij schamen, en eigenlijk braaf minstens één keer per kwartaal naar de kapper gaan. 
De olie zit in een flesje van 100ml. Het flesje licht makkelijk in de hand: is slank en niet zwaar. Toen ik het product openmaakte viel mij de geur heel erg op. Het ruikt ontzettend naar "kapper": heerlijk! Dit geeft een lekker luxe gevoel.
Het product gebruik je door middel van een spray. Eén pompje zou genoeg moeten zijn voor het hele haar. Ik ben benieuwd: mijn haar is misschien nog niet lang, maar ik heb wel veel en dik haar. 
Eigenlijk ben ik heel tevreden met mijn haar. Niet qua lengte, dat mag wel wat langer, en tegen die tijd mogen er ook (veel) meer laagjes in. Wel ben ik blij dat mijn haar gezond is en van zichzelf glanst. Soms heb ik wel last van droge punten, wat je hier onder ook goed kan zien. 
Mijn droge punten heb ik waarschijnlijk te danken aan het verven van mijn haar. Het is niet heel ernstig, maar toch kun je het goed zien. Ik was dan ook al op zoek naar een "leave in" product dat mijn haar punten zou herstellen.
Zoals je kan zien glanst de rest van haar mooi en zijn alleen de punten erg dof en droog. Tijd om hier iets aan te doen!

De gebruiksaanwijzing. John Frieda belooft beschadigd haar te herstellen. Voor sterker en zachter haar, breng aan op nat en handdoekdroog haar. Pomp eenmaal in je handpalm, wrijf je handen tegen elkaar en verdeel gelijkmatig door de lengtes en punten van je haar. Voor glanzend haar, breng aan op droog haar. Pomp eenmaal in je handpalm, verdeel door je haar en vermijd de haaraanzet. Spoel niet uit. 
Duidelijk, daar kunnen we wel mee aan de slag! Omdat ik mijn haar gister gewassen heb, ga ik voor optie 2: glanzend haar. Ik ga echter alleen voor de punten, dus zal waarschijnlijk minder nodig hebben dan één pompje. Ik wil absoluut geen vettig haar!
Het pompje werkt zuinig. Zo te zien is er maar weinig product nodig om een effect te creëren. Logisch ook, anders zou het haar erg snel vettig worden.

Hierboven het "after" effect. De geur is super, alsof ik een hele luxe haarbehandeling heb gehad bij de kapper. Het effect leek eerst wat vettig, maar wanneer de olie goed wordt verdeeld over het haar geeft het een heel natuurlijk glanzend effect. Ik ben dan ontzettend benieuwd wat het effect is wanneer de olie over handdoekdroog haar wordt aangebracht!
Al met al ben ik tevreden over het effect van de repairing oil elixer van John Frieda. Ik vind €6,- een goede prijs voor een dergelijk product, ik zal het dan ook niet buiten een actie aanschaffen, daarvoor vind ik het te prijzig. Van de andere kant geeft het product niet alleen een luxe gevoel, maar doet het ook inderdaad wat het beloofd. Dat is naar mijn mening ook wat waard!

Op dit moment kost de full repair oil elixer €6,- bij Etos. Dit is echter een tijdelijke actie, en loopt tot en met zondag 27 april. Normaal kost de full repair oil elixer €14,23.

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat het product werkt. Ik heb zelf ook erg droog haar, misschien ook iets voor mij haha. Leuke blog trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Britt!
      Bedankt en leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog :) het is het inderdaad waard om dit product nu, tijdens de actie, uit te proberen. Tot nu toe ben ik dus erg positief!

      Verwijderen
  2. lijkt mij een erg fijn product! ik heb ook droge punten! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt goed! Ik vind de producten van John Frieda altijd erg fijn:)

    BeantwoordenVerwijderen