dinsdag 29 april 2014

Natuurlijke producten: Amaravi lip balm: cinnamon & clove

Mijn ouders hebben een camping, waar zij ieder jaar naar terug gaan: de camping van Nationaal Park de Hoge Veluwe (meer informatie, klik hier). Toen ik een paar dagen bij ze op bezoek was, kwam ik dit product tegen in de winkel van het parkcentrum.
Een hele hoge "aaah" factor. Het is een volledig houten potje, met daar in bijen balsem. Deze is gemaakt in Malawi. Officieel is het een lippenbalsem, maar zelf vind ik het een veelzijdig product: werkt ook prima voor de verzorging van bijvoorbeeld nagelriemen. Leuke bijkomstigheid, het papiertje wat bij het potje zit is van gerecycled papier.
Meteen een nadeel: het potje sluit niet heel goed af. Dit houdt in dat de balsem snel kan uitdrogen. Dit zie je ook al op de foto. En dit houdt ook in dat je de balsem niet gedachteloos in je tas kan mikken. Voordat je het weet zit het overal, behalve op je lippen. Niet handig. Jammer!

Dit is de cinnamon & clove versie: kaneel en kruidnagel. En dit ruik je erg goed, hmm. Het is een hele sterke geur. Ik hou van kaneel (en kruidnagel), dus mij doe je hier een enorm plezier mee. Het hoofdbestanddeel is echter bijenwas. Daarnaast zitten er macadamia en baobab oli├źn in de balsem en natuurlijk kaneel en kruidnagel. Lekker! De geur neigt heel erg naar een geur voor herfst en winter. Ik vind het echter ook passen bij een warme, zwoele, zomeravond. Een zware, kruidige geur...
De balsem wordt snel zacht. Als je even met je vinger over de balsem heen gaat, heb je al ruim voldoende voor je lippen of je nagelriemen. Het fijne aan deze balsem is dat hij snel intrekt, zowel op je huid als op je lippen. Je huid en lippen worden meteen een stuk zachter en soepeler. Heel erg fijn! Vooral als je een lippenstift gebruikt waarbij velletjes meteen zichtbaar zijn, is dit een hele fijne basis. En hoewel de balsem sterk ruikt, vervliegt de geur al snel wanneer je de balsem gebruikt. Volgens mij heb ik iets van €2,50 betaald voor deze balsem. Als ik bekijk hoe weinig ik nodig heb, kan ik hier nog heel lang gebruik van maken.

Wat ik zo fijn vind aan dit product, (en ook aan bijvoorbeeld kokosolie) is dat het een natuurlijk product betreft. Geen toevoegingen, zoals siliconen of parabenen. Hoera voor dit soort producten!

2 opmerkingen:

  1. Ik ben altijd een voorstander van natuurlijke producten! Deze klinken erg fijn:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dit product er mooi uit zeg, echt een pareltje! Die hele nature-uitstraling is echt tof.

    BeantwoordenVerwijderen