donderdag 24 april 2014

Natuurlijke producten: Kruidvat Rozenwater


Een tijd geleden heb ik een artikel geschreven over kokosolie (deze kun je hier vinden). Op dit moment gebruik ik de kokosolie voornamelijk als maskertje voor mijn haar en voor het verwijderen van mijn oogmake-up. Na het gebruiken van de kokosolie gebruik ik op dit moment rozenwater om de restjes make up weg te halen. Het voelt daarnaast ook heerlijk verfrissend! Ook als ik geen make up draag vind ik het prettig rozenwater te gebruiken als reiniging van mijn huid. Dus wat ik ook gebruik (tonic, fasewash, olie), als laatste gebruik ik altijd rozenwater! Ook in de ochtend is dit erg prettig in gebruik. Voordat ik iets op mijn gezicht doe (dagcrème), maak ik mijn gezicht schoon met een in rozenwater gedrenkt wattenschijfje.




Waar ik eerder vaak 3 tot wel 5 wattenschijfjes nodig had, gebruik ik er nu maximaal 2 bij mijn reinigingsroutine. Kijk, dat scheelt natuurlijk enorm. Een fles Kruidvat Rozenwater kost rond de €2,-. Lekker goedkoop!


De ingrediënten. Let op, dit is geen puur rozenwater, en kan dus niet gebruikt worden in het bereiden van gerechten! Als ik aan het rozenwater ruik, dan ruik ik een hele zachte rozengeur, maar deze ruik ik niet wanneer ik het product gebruik. Dat vind ik wel prettig. 'S avonds en 's nachts hoef ik geen geurtjes op mijn gezicht!
Mocht het deze zomer weer net zo warm (heet en benauwd) worden als afgelopen zomer, dan kun je wat rozenwater in een leeg en schoon spuitflesje of spray gieten. Heerlijk verfrissend tussendoor.

Op dit moment probeer ik zoveel mogelijk van mijn skincare producten te vervangen door "natuurlijke" producten. Niet alleen vanuit het standpunt dat het beter is voor het milieu (dat weet ik namelijk niet zeker, hoe zit het met het produceren van deze producten, wat zijn de omstandigheden etc.), maar voornamelijk omdat ik er van overtuigd ben dat het beter is om niet teveel vreemde en onbekende ingrediënten op mijn huid te smeren. 

Binnenkort zal er dan ook een artikel online komen over amandelolie (de Tuinen) en een wel hele speciale lippenbalsem (Amaravi).

5 opmerkingen:

  1. Lijkt me heel fijn product om de make-up mee te verwijderen! Zelf gebruik ik het ook wel eens als lotion.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede tip! Ga ik ook eens proberen :)

      Verwijderen
  2. Ik heb nog geen natuurlijke producten van de Kruidvat geprobeerd. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het zo fijn, alleen al omdat er geen (of in dit geval weinig) toevoegingen in het product zitten. En het voelt ook zo ontzettend prettig!

      Verwijderen
  3. Dit kende ik nog niet! Lijkt me fijn!

    BeantwoordenVerwijderen