maandag 28 april 2014

Review: Bose Soundlink Box

Zowel op de reclame als op verschillende blogs zie ik vaak het muzieksysteem Sonos terugkomen. Een mooi geluidsysteem, welke ik best graag in ons toekomstige huis terug zou willen zien. Aangezien dit nog even duurt wil ik graag een review schrijven over "ons" muzieksysteem: Bose Soundlink (mobile speaker II). Aangezien deze al een tijdje geleden op de markt was, is de opvolger de mobile speaker III.

Wij wonen op dit moment klein, waardoor deze box prima voldoet. Qua geluid willen we sowieso niet teveel overlast bezorgen (iets met buren, ploegendiensten en waarden en normen). Als de box op de eettafel staat, is er prima geluid in ons hele appartement.

De reden dat er gekozen is voor de Bose Soundlink is omdat deze compatible is met ieder apparaat wat over bluetooth beschikt. Daarnaast heeft de Bose Soundlink een AUX aansluitpunt. Dus: ook met een kabeltje kun je een verbinding maken tussen je apparaat en de box! We hebben dan ook heel bewust voor dit systeem gekozen, en geen systeem dat alleen te gebruiken is in combinatie met bijvoorbeeld Apple. Ik weet namelijk niet of ik, mocht er iets met mijn iPhone gebeuren, een nieuwe iPhone koop. Toch wil ik dan nog gebruik kunnen maken van onze box. Mijn vriend heeft geen Apple producten, maar wel Asus. Ook deze willen we kunnen koppelen aan de box.

Het is natuurlijk hartstikke moeilijk om geluidskwaliteit te omschrijven, maar ik ervaar deze bij de box als super. Het is niet te vergelijken met de boxen van een doorsnee laptop, of zelfs televisie. De bas is ultiem, die voel je. Ik kan echt optimaal genieten van mijn muziek als ik deze box aan heb staan. Afwassen en andere vervelende en saaie schoonmaakactiviteiten zijn geen probleem. Met muziek op de achtergrond vind ik het zelfs leuk!

De Bose Box is een goede keuze als je op zoek bent naar een box welke je onwijs veel luisterplezier zal geven. De accu gaat (op maximaal volume) zo'n drie uur mee. Maximaal volume is écht heel erg hard en zul je niet snel gebruiken. Wij nemen de box ook mee op vakantie, en gebruiken hem dan wanneer we films kijken op de Asus tablet. Ideaal! Het kijken van vier tot vijf films kan prima op één accu.

Voor mij combineert deze Bose Box het genot van luisteren naar muziek in huis (vaak hangt hij dan ook aan de oplader) en het luisteren naar muziek "on the go": op de hotelkamer of tijdens het kamperen. In de toekomst zal ik dan ook zeker de het Sonos systeem met het Bose soundtouch systeem vergelijken voordat er een keuze gemaakt wordt!

1 opmerking:

1. Mijn ouders hebben ook een Bose en het klinkt echt fantastisch, ik kan niet anders zeggen :)

BeantwoordenVerwijderen