maandag 14 april 2014

Rondjes lopen


Afgelopen maand ben ik gestopt met mijn baan als technisch adviseur. Om verschillende redenen, waarvan de voornaamste een "mismatch" met het werk was. 
Sindsdien heb ik het gevoel alsof ik in een stroom van gewoontes zit. De dagelijkse gang van zaken: huishouden, solliciteren (immer en altijd op de tune van de Janse Bagge Bend), beetje aanmodderen en nog iets aan het huishouden doen, terwijl ik mijn mail en telefoon nauwlettend in de gaten houd. 
En die stroom van gewoontes begint mij lichtelijk te irriteren.


Het is natuurlijk nog geen jaar geleden, maar toch heb ik het gevoel dat ik niet vooruit ga. Als je niet van je gewoontes afstapt, kun je ook niets nieuws ontdekken. Althans, de kans dat het zo maar aan komt waaien is relatief klein. Het nieuwe motto is dan ook: "als je vasthoudt aan gewoontes loop je in cirkels, en als je in cirkels loopt kom je nooit ergens nieuw."



Ik wil graag vooruit, en ben dan ook druk bezig met het stellen van nieuwe doelen. Waar wil ik over een paar maanden zijn, waar wil ik over een jaar zijn? En waar sta ik nu in het leven, en wat wil ik uiteindelijk heel erg graag? Wat vind ik leuk om te doen? 
Een paar vragen kan ik zo beantwoorden. Ik vind het werk als ergotherapeut leuk, maar het liefste wil ik mensen coachen. Als ik wat meer praktijkervaring heb wil ik hier graag een post-hbo opleiding in gaan volgen. Hier ligt mijn hart ,dit vind ik leuk. De droom is dan ook om een eigen praktijk aan huis te hebben. 



En dromen mag altijd, maar deze keer worden er duidelijke doelen gesteld. Ook vind ik het erg leuk om met mijn blog bezig te zijn. Dit is dan ook een hobby waar ik actiever mee aan de slag wil gaan. Vooral omdat ik dit kan combineren met het maken (en dus plaatsen) van mooie foto's.

Voor nu heb ik een aantal leuke ideeën en plannen waar ik mee aan de slag ga. Af en toe zal er op deze blog ook iets van voorbij komen. Ik wil in ieder geval één blog-update per week gaan doen, met als onderwerp koken / persoonlijk / beauty. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten