maandag 26 mei 2014

De Droom Van Utrecht: Thee Review

Een tijd geleden zijn we een dag in Utrecht geweest, daar heb ik toen deze blog over geschreven. Ik heb bij "de droom van Utrecht" twee smaakjes thee meegenomen. Deze heb ik nu een paar keer gedronken en mijn (smaak-) ervaringen wil ik heel graag met jullie delen!
Nog één keer dan... Het lieve winkeltje: de droom van Utrecht!
Hier zie je hoe de thee verpakt zit. Het pakje aan de rechterkant (lente thee) is voorverpakt. De thee aan de linkerkant (1001 nacht thee) komt uit een grote pot in de winkel. Je geeft aan hoeveel thee je wil hebben en deze wordt dan in een puntzakje geschept, gewogen en afgerekend. Er is zo ontzettend veel keuze dat ik mijn smaakvoorkeur heb aangegeven aan een van de medewerkers van de winkel. Op basis hier van worden er verschillende smaken gepakt, waar je vervolgens aan kan ruiken. De ingrediënten en de smaak worden dan aan je uitgelegd. Ik heb bijvoorbeeld aangegeven dat ik op zoek was naar een zoete groene thee.
Een goede kop thee en een eveneens goed boek is de perfecte match... Heerlijk ontspannend, ik kan me echt op deze momenten verheugen.

Lente thee
Wat een plaatje is dit! Op het pakje staat: "Een voorjaarsthee die zijn frisse karakter dankt aan de combinatie van zwarte & groene thee met citroen, pepermunt, citroenmelisse en goudsbloem.". In het pakje zit 100 gram. De citroen en goudsbloem zie je goed zitten!
Deze thee kleurde donkerder dan een pure groene thee. Dit komt natuurlijk door de combinatie met de groene thee.

Geur: de pepermunt en citroenmelisse is goed te ruiken, samen met een heerlijke thee geur. Het maakt een heerlijke frisse, muntige geur. Een beetje als pepermuntjes! Ik was wel heel benieuwd hoe deze thee zal smaken. 

Smaak: ik was een beetje bang dat de thee zou smaken als een echte muntthee. Dit is echter helemaal niet het geval! De thee smaakt zacht maar heeft een iets kruidigere smaak dan de klassieke groene thee. Wanneer je de thee doorslikt, proef je over de achterkant van je tong heel zacht de muntsmaak. Lente-fris dus! 

 1001 nacht
Ik kan er niet over uit hoe prachtig dit er uit ziet. Dit is toch veel beter dan de voorverpakte zakjes Pickwick thee? De beschrijving van deze thee is als volgt: "deze thee is een melange van voornamelijk groene thee en een klein beetje zwarte thee, verder is er toegevoegd aardbei, rabarber, zonnebloem en jasmijnbloesem".
Zoals je ziet is deze thee veel lichter dan de vorige. Ik ga er van uit dat in deze thee meer groene thee dan zwarte thee zit - wat ook wel te zien is aan de beschrijving.

Geur: deze thee ruikt warm en zoet-kruidig, maar absoluut niet zwaar. Romig is denk ik ook een goede beschrijving. Het laat me een beetje denken aan een warme zomeravond. Onwijs lekker en de naam is dus heel goed gekozen!

Smaak: hier kan ik heel kort over zijn: zacht, subtiel, licht kruidig en fruitig. De smaak is duidelijk lichter dan de lente thee.  
Conclusie: dit is by far de lekkerste thee die ik in tijden heb gehad. De voorverpakte "supermarkt" thee komt geeneens in de buurt van deze thee. Ik haalde eerst ook wel eens losse thee van Pickwick, maar ook deze is echt niet te vergelijken. Waar ik losse thee eerder als luxe zag wil ik deze echt vaker gaan drinken. De smaak is voller en minder wrang. Heerlijk!

Tip: je kan bij het zetten van je thee natuurlijk gebruik maken van een thee-ei, -zeef of -filter. Een andere optie is om gebruik te maken van "lege zakjes", die tegenwoordig op veel plekken verkrijgbaar zijn: ook bij de Droom van Utrecht. Zo kun je dus makkelijk en snel zelf je theezakje maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen