zondag 4 mei 2014

DIY Action bloempotjes

Zoals ik in de Action (mini) shoplog al heb laten zien heb ik van de week een setje bloempotjes meegenomen. Deze zijn op dit moment bij Action verkrijgbaar en kosten €0,92.Op dit moment staan ze bij mij de vensterbank op te fleuren. Ik heb er een kleine DIY van gemaakt welke ik jullie wil laten zien.
Ach... Het doosje ziet er al heel ontzettend lief uit. Perfect om aan een vriendin te geven, vooral nu tijdens de examenperiode. 
Alles zit er al in! Het enige wat je nog hoeft te doen is 250ml water toe te voegen. Dit was een beetje te veel water: nadat het geheel geweld is heb ik het overtollige water weg laten lopen.
Twee kleine bloempotjes. Eén met het zaai-aardetablet en één met een paar bloembolletjes. Meteen ontdek ik al een nadeel. Onder in de potjes zit een gat, waardoor je ze niet zonder onderzettertje ergens kan neerzetten. Even opletten dus!
Ik had geen schoteltjes welke perfect onder de potjes pastten. Toch eenvoudig opgelost met een oud kaasplankje. Die gebruiken we toch nooit! 

Omdat de potjes er nog al saai uitzien zo, kun je ze op allerlei manier "upgraden". Als eerste heb ik ze versierd met masking tape. Om het waterdicht te maken, wel even met doorzichtige lak er over heen! Zoals je bij mij kan zien kan de tape anders loslaten. 
 
 Een andere optie is om de potjes te verven. Ik heb felle kleurtjes gebruikt (ook van Action, á €1,75). Zie onderstaand! Zo ontzettend vrolijk en fleurt meteen het appartementje op. Ik heb eerst witte verf gebruikt, zodat de felle kleurtjes beter tot hun recht zouden komen. Jammer genoeg is de witte verf een beetje onder de tape gekropen. Ook hier weer, even met vernis lakken. Ik heb glanzende vernis gepakt (die had ik nog staan).
 En nu, zorgen voor geluk!

1 opmerking:

  1. Ik had het al ergens gelezen, lijkt mij heel erg leuk! Haha. :)

    BeantwoordenVerwijderen