dinsdag 13 mei 2014

My Fav Web Shops

Wanneer je een blog begint met "vroeger", dán ben je pas oud. En toch begin ik er deze keer mee:

Vroeger. Vroeger kon je in iedere stad wel een paar originele / authentieke / one of a kind winkeltjes vinden. Zo'n origineel / authentiek / one of a kind winkeltje waar je idem spulletjes kon kopen. En ik hou van dat soort winkeltjes, met dat soort spulletjes. Of het nu de slechte economie is, of dat mensen liever massaal geproduceerde artikelen kopen, ik weet het niet. Maar al deze winkeltjes verdwijnen, met een hoog tempo. Steeds vaker moet ik gaan zoeken op het internet. Dus bij deze: mijn drie favoriete webshops!




Via, via (instagram) kwam ik bij Applepiepieces terecht. Als je het nu toch over origineel en one-of-a-kind hebt, dan heb je het over Applepiepieces. Natuurlijk, van ieder sieraad worden er zeker meer dan één gemaakt, maar het is absoluut geen massaproductie. Au contraire! Alles wordt met liefde bedacht en gemaakt, verpakt en naar je toegestuurd door eigenaresse Mariko, en dat merk je. Kwalitatief onwijs goede spullen, waar ik lang plezier aan beleef. Ook leuk: de verzendkosten zijn laag, en gratis verzending vanaf €10,- in Nederland. 




Alle producten van Brrr zijn te koop via de webshop of bij pop-up stores. Leuk! Bij Brrr  reageren ze ontzettend attent en razendsnel op vragen via de mail. Heel lief. Brrr kiest voor kwaliteit en betaalbaarheid. Een gouden combinatie. Ik heb mijn muts en sjaal deze winter met veel plezier gedragen en ze gaan makkelijk nog een paar jaar mee. Ze maken niet alleen gebruik van alpacawol en merinowol, maar ook van gerecycled katoen. Zo'n flinke sjaal van gerecycled katoen, die staat op de wishlist!
Brrr wil Nederland een stukje warmer maken. Dat is ze bij mij al goed gelukt!





Loavies is een webshop met kleding en accessoires, welke enorm gegroeid is in korte tijd. Wat mij opvalt aan deze (goed betaalbare) webshop is dat er onwijs vaak nieuwe items worden toegevoegd aan de shop. Ook blijven spullen niet lang online staan, waardoor er niet altijd iets nieuws te krijgen is, maar voor het gevoel ook een mate van originaliteit ontstaat. De maten gaan over het algemeen van S - XL, waarbij de maten normaal vallen. Ook is het kwalitatief goed spul, het jasje linksboven is van goed materiaal en kan een stootje hebben.

Wat is jou favoriete (en originele) webshop van dit moment?

2 opmerkingen: