woensdag 14 mei 2014

Penne Met Spinazie Roomsaus

Na het bonensoep-fiasco van vorige week heb ik de belofte moeten doen om voorlopig geen vegetarische soep meer te maken. Deze week stond er echter pasta op het meatless-monday menu. Kijk maar mee!
Wat heb je nodig (voor 3-4 personen)?
  • Twee uien (gesnipperd)
  • Eén teen knoflook (zeer fijn gesneden)
  • Bakje champignons (250 gram)
  • Spinazie (diepvries, 450 gram)
  • Penne (±300 gram)
  • Crème fraîche (naar smaak) 
  • Geraspte kaas
  • Italiaanse kruiden
Kook de penne volgens de aanwijzingen op de verpakking. Persoonlijk vind ik pasta het lekkerste wanneer deze al dente is. 
Bak de champignons in een wokpan, voeg wanneer de champignons klaar zijn de ui en knoflook toe. 
Voeg vervolgens de bevroren spinazie toe en laat deze al roerend ontdooien. Wanneer de spinazie warm is kan naar smaak de crème fraîche, geraspte kaas en Italiaanse kruiden toegevoegd worden. 
Verdeel de penne over de borden, schep het spinaziesaus er op en strooi eventueel nog wat geraspte kaas erover.  
Eet smakelijk! Wij vonden het gerecht zo al onwijs lekker. De spinazie met ui en champignons is een heerlijke combinatie. De volgende keer doen we er op het laatste moment nog wat verse tomaat bij. Dit is weer zo'n verrassend goed recept en gaat dus mooi het receptenmapje in!

3 opmerkingen:

  1. Oh, mjum! Ik ben de laatste tijd zo dol op penne! Lekker Italiaans :)
    Lijkt me een lekker receptje wat ik graag een keer wil maken. Haha, ik zou er nu al trek van krijgen zo op de vroege ochtend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij eten dit ook altijd ! Maar dan in plaats van room doen we mij thuis er gehakt bij, maar dit lijkt me ook erg lekker !

    BeantwoordenVerwijderen