woensdag 21 mei 2014

Plog 18-05-2014

Afgelopen zondag was het a) goed weer, en b), tijd voor een dagje Veluwe. En jullie mogen meekijken, enjoy!
De wekker ging om 07:00. Zéven uur. Op zóndag. Aargh. Mijn familie komt een dagje naar de Veluwe en om er optimaal van te genieten zorgen we dat we er allemaal lekker op tijd zijn. Ik ben alleen zo slecht in vroeg opstaan.
Vriendjelief springt uit bed en bakt eieren voor op de broodjes. Dat heb ik toch weer mooi geregeld. Hoppa!
Vroeg opstaan betekent uitgebreid ontbijten. Afbakbroodje met hoemoes, tomaat en kaas of kipfilet voor mij. 
Toegangskaarten voor het park. Ik bekijk nog even de activiteiten. Er is een middagconcert. Wie weet gaan we nog even kijken, misschien ook niet. 
In de auto! Ik rij. Ik hou van autorijden, kan er echt van genieten en het is ook ontspannend. Jammer dat die benzine zo gruwelijk duur is. Het zou warm worden, dus ik draag alleen mascara en lipstick. Die laatste heb ik niet meegenomen aangezien ik bang was dat hij zou smelten. 
Wandelschoenen! Normaal doe ik sneakers of in elk geval dunne zooltjes aan bij het autorijden. Deze keer niet, lekker lui. En gaat ook prima. Maar meestal zijn deze schoenen gewoonweg vies.
Leuk detail: mijn sleutelhangers. Het lievebeestje heb ik van mijn lieve vriendin Martine gekregen (handmade with love). De gelukspoppetjes komen van de vader van Rory. 
Aankomsttijd: half 10. Dit is mijn outfit: een lang shirt, leggings en wandelschoenen. Op de Veluwe heb je écht een lange broek nodig in verband met teken. 
Een gelukje! Witte fietsen mag je op het nationale park gratis pakken. Blauwe fietsen (tandems, bakfietsen, rolstoelfietsen) zijn te huur in het centrum. Bij ingang Otterlo stond echter deze tandem. Helemaal zonder baasje. Leuk voor ons!
Bij dit bankje hadden we afgesproken om elkaar te ontmoeten. Het begon al warmer te worden, lekker. Tijd om goed in te smeren!
Mijn tasje van vandaag. Makkelijk, licht en mooi. De nagellak is Butterscotch van Sally Hansen. Past goed bij het weer vandaag!
Het was zo'n mooi weer, alles was onwijs groen en fris. 
Mooi! Hier hou ik van.
De familie...
en Femmy....
Het begint al goed warm te worden. Smeren smeren smeren me zonnebrandcrème vandaag!

Zó mooi dus!
We fietsen een stukje verder. De rest gaat met de auto (onze hebben we buiten het park laten staan). We zien elkaar verderop weer. Lekker snel zo op de tandem. En ja, ik trap driftig mee!
Later die dag komen we deze hinde nog tegen. Mooi en zó dichtbij. Een kadootje! 
We smeren ons wat af vandaag... En zien er dubbel van! We wandelen nog wat, we genieten van het weer en van lekker eten. Heerlijk! 
En toch nog verbrand! Aahhh... Niet leuk. Ik had denk ik een plekje overgeslagen en ik moet eigenlijk speciale zonnebrandcrème voor mijn gezicht halen. 's Avonds dus insmeren met after sun (deze van Etos huismerk ruikt héérlijk). Ook veel drinken! We hebben de dag afgesloten met een filmpje, pootjes op de bank en helemaal warm van deze dag!


1 opmerking:

  1. Hele leuke plog! Je hebt mooie foto's gemaakt. En inderdaad goed geregeld dat je vriend eten maakte! Haha

    BeantwoordenVerwijderen