donderdag 1 mei 2014

Plog 24 april 2014

Eindelijk, mijn eerste plog (photo-log). Ik heb heel wat afgereden vorige week donderdag, en heb dit proberen bij te houden met mijn kleine Panasonic Lumix camera. Kijken jullie mee?

De avond voorafgaand aan mijn reis naar het zuiden gezellig samen afgesloten met kaarsjes en Sherlock Holmes (de serie). Ik ben vanaf vandaag bij mijn ouders in Elsloo op bezoek. Dat is heel fijn, maar ik mis Rory natuurlijk wel. 
Het mooie kaarsje rechts heb ik van mijn lieve schoonzus gekregen, en geeft een ontzettend mooi effect wanneer het licht uit is. Ik hou van dit soort cadeautjes!
Mooi he! Kaarsjes geven altijd een "instant" gezelligheid. Andere kaarsjes zet ik trouwens vaak voor een spiegel: dubbel het effect. Op de achtergrond zie je een stenen uiltje staan, dit is mijn wax tart brandertje. 
Hopla! 's Morgens heb ik mijn wagentje volgeladen. Ik ben onwijs blij met ons autootje, het geeft zo veel vrijheid, onvoorstelbaar. Ik reed van Amersfoort naar Elsloo (Limburg), waar ik zo'n twee uur over deed. Ik hou van autorijden, lekker muziek aan, meezingen, of een of ander praatprogramma op Nederland 1. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ze hebben soms hele goede onderwerpen.
Links mijn weekendtas. Ha! Hoe grappig zijn die blokjes van mijn moeders tafekleed met de blokjes van mijn tas? De weekendtas is al mega oud, en heb ik ooit bij CoolCat gekocht (toen CoolCat nog cool was), jaren geleden. Hij is redelijk onverwoestbaar. 
Rechts is de "puppy" van mijn ouders. Haar naam is Femmy, en ze is een aspirant geleidehond. Het is de veertiende pup voor mijn ouders! Het is een ontzettend lief ding, en vinden jullie ook niet dat het lijkt alsof ze een klein brilletje op heeft? Mijn schoenen zijn trouwens van Blackstone, broek van Geisha, jasje en hempje van Primark. Die kleur groen vind ik altijd zo mooi.
Mijn nieuwe brillendoosje! Deze lag bij Dirx drogisterij (samen met nog wat andere kleurtjes) voor maar €2,-. Omdat ik mijn Esprit doosje kwijt ben was ik op ziek naar een nieuw doosje. En tja, deze is roze: nuf said.
Dit mooie sieradenkistje kreeg ik van mijn moeder. Het is handgesneden, en de details zijn prachtig. Mijn moeder heeft dit kistje gekregen toen zij in haar jeugd op CuraƧao woonde. Ik vind het tof dat ik deze nu mag gebruiken voor mijn eigen sieraden. 

Ik ging in de middag met mijn moeder winkelen. Ik vergat natuurlijk telkens foto's te maken, maar toen Femmy in de schoenenzaak zo erbij lag, kan je niet anders dan een foto maken. Lieve hond, hoe moet ik nu schoenen passen?
Ik was op zoek naar leuke sandaaltjes. Met mijn voeten niet heel makkelijk: ik heb best wel doorgezakte voeten, waardoor ik al snel gedeeltelijk naast het sandaaltje loop, in plaats dat mijn voet er netjes op valt. Een heel gedoe, en de nieuwe collecties zijn zo leuk, maar dus niet voor mij.

Dit zijn ze geworden! Een kleine sleehak, heel comfortabel voetbed en lopen echt als wolkjes. Wat een feest! Ze stonden er ook in metallic en zwart, maar deze vond ik het mooiste voor de zomer. Ultiem onder mijn boyfriend jeans, of een capribroek. 

Hmm, excuseer mijn niet meer zo zomerse teentjes. Maar het idee is wel duidelijk. Ik vind vooral de koperen "knopen" erg leuk, welke ook aan de buitenkant zijkant zitten. Een open schoentje, waar mijn voeten dus niet "naast vallen" zeg maar.

Nog even Femmy uitlaten, voordat het mooie weer van vandaag ten einde kwam. En natuurlijk mijn schoentjes uittesten. Grappig detail: als Femmy een fototoestel ziet, kijkt ze altijd in de lens. Een model of niet?

Aaah, ja, helemaal vergeten. Mijn make up of today (at the end of the day). Eigenlijk is het alleen maar oog make up, lekker makkelijk. Eerst ging ik voor "mascara only", maar ik heb er toch nog een streepje oogschaduw bijgezet. Ik maakte hiervoor gebruik van Essence ( Stays No Matter What Shadow Stick 06, green garden). Ik vind deze zo prachtig, hij matcht goed bij mijn oogkleur. Omdat ik zware oogleden heb (hooded eyes) heb ik onder mijn onderste wimperrand ook een lijntje gezet.

Tijd voor avondeten! Lekkere, normale, Hollandse pot: aardappeltjes, erwtjes en kipfilet. En hoe goed matcht de hond van mijn ouders bij de keuken? De keuken van mijn ouders is altijd zo gezellig. Ik vind dan ook niets zo heerlijk dan met mijn moeder aan de keukentafel zitten (het is een echte woonkeuken), met een kop thee. 

Na het avondeten ben ik lekker bij mijn ouders in de woonkamer gaan zitten om deze plog uit te werken. De rest van de week bestond uit gezellig met mijn moeder tijd doorbrengen en mijn familie zien. Ik woon nu "een eind uit de weg", dus dat gaat niet meer zo makkelijk als vroeger! Het is dan ook erg fijn weer even hier te zijn.

xoxo, Roos

2 opmerkingen:

  1. hartstikke mooi allemaal.!! :) .en leuk geschreven.. En ik ben ook zo blij met mijn Lumix..
    By the way.. ik ben gisteren met mam naar Duitsland boodschappen gaan doen..Theo heeft op Femmy gepast hihihi :)
    gr. Marij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn zijn ze he! Zo, hup, in je tas (dat doe ik met mijn spiegelreflex nu nooit!). En de volgende keer wil ik mee naar Duitsland!

      Verwijderen