dinsdag 20 mei 2014

Roadtrip Preparation



Hello sunshine! Alle regen en kou zetten we uit ons hoofd en het was weer tijd voor een (mini) roadtrip! Een geslaagde roadtrip vraagt om wat voorbereiding, want trust me, een auto die niet wil starten maakt het er niet leuker op.Gelukkig kun je een heleboel al de dag van te voren doen!
  1. Zorg dat je auto tip top in orde is. Check de accu, olie, je banden (profiel en spanning). En zorg dat er genoeg brandstof in zit. Dit is het saaie gedeelte en het beste uitbesteed aan vriendlief. Oja, vergeet je tomtom niet, mocht je ergens naar toe gaan waar je niet (zo) bekend bent.
  2. Leg op tijd koelelementen in de diepvries en haal de koelbox uit het stof. Mocht je zo'n fancy ding hebben wat je kan aansluiten in de auto, check deze op tijd. Tip: Action heeft hele voordelige koeltasjes (inclusief koelelementen). 
  3. Zorg voor eten en drinken in de auto. Ik smeer de dag ervoor altijd al de broodjes. Heerlijk met ei, kaas, tomaat en een beetje hoemoes (humoes? / hummus?). The good stuff! Mijn vriend neemt genoegen met ranja, ik met water. Lekker makkelijk - in een thermoskan! Gooi ook een picknickdeken in de auto. Je hebt de broodjes bij je en niet op ieder mooi plekje staat een bankje. Een goede picknickdeken is waterafstotend aan de onderzijde. Zo kan vocht er niet doorheen trekken. Perfect! 
  4. Ook wanneer je achter glas zit, kan zon schadelijk zijn. Maar je stapt ook vaak genoeg uit. Let er op dat je jezelf goed insmeert en blijft insmeren. Dus: leg de zonnebrandcrème op tijd klaar. Niets is zo oncharmant als een verbrand hoofd. 
  5. En naast de zonnebrandcrème leg je meteen je beste zonnebril. Ik heb sowieso altijd een zonnebril in de auto liggen.
  6. Goede muziek! De radio draait niet altijd wat ik wil horen en af en toe heb ik zien om lekker mee te zingen. Mijn eigen muziek is dan een must. 
  7. Zorg voor wat contant geld. Ergens stoppen en een kop koffie scoren is heerlijk. En vervolgens moet je vaak de toiletjuffrouw betalen...
  8. Neem een (extra) jas mee. 's Morgens ziet het weer er misschien goed uit, maar dit kan ineens veranderen (vooral als je ver rijdt). Ook kan er altijd iets gebeuren waardoor je uit de auto moet. Dan kun je er ieder geval warm bij staan. 
  9. Vergeet je camera niet! Moet ik dit nog verder uitleggen?  
  10. Doe de dag voordat je op roadtrip gaat alvast wat boodschappen voor wanneer je thuiskomt. Afhankelijk van je plannen natuurlijk, maar na een lange rit is het altijd fijn om nog iets in huis te hebben.


Voor de rest sta je vroeg op (we verspillen natuurlijk geen minuut!). Gezellig ontbijten en dan de auto in. De voorbereiding heb je immers gister al gedaan!
En waar en met wie je ook gaat, je zorgt zelf voor de sfeer! Hopelijk heb je iets gehad aan mijn voorbereidingstips. Voor mij is het voorwerk al het halve plezier...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten