zaterdag 3 mei 2014

Sally Hansen swatches

Deze week hebben jullie in de Action (mini) shoplog al kunnen lezen dat ik een paar nagellakjes van Sally Hansen gescoord heb. Ik wil je graag de swatches laten zien van deze lakjes!
Van links naar rechts: Butterscotch, Jaded, Resurrection (alle drie van de Complecte Salon Manicure collectie) en Ice Pop (Hard as Nails collectie). De flesjes uit de Complete Salon Manicure collectie vind ik prachtig. Het zijn grote flesjes met (14,7ml). Ook de dop vind ik erg mooi met de zwarte rubberen rand.
Butterscotch is een perfecte naam voor deze lak. De perfecte botersnoepjes kleur. Iedere keer als ik hem zie moet ik aan de reclame van Werther's Orginal denken. Eerst vond ik dit maar een vreemd kleurtje...
.... Maar stiekem vind ik hem wel ontzettend tof. Wat een leuke, vrolijke en zomerse kleur! De lak dekt goed, eigenlijk al na één laagje. Wel oppassen: als je een tweede laagje toevoegt, krijg je al snel luchtbelletjes. 
De kleur Resurrection is een prachtige donkerblauwelak die een beetje naar paars neigt. Niet echt een zomerse kleur voor mijn gevoel.
Toch vind ik ook Resurrection erg mooi. Deze is ook goed te dragen naar zakelijke bijeenkomsten (werk, sollicitatiegesprek?). Een rustige kleur, welke toch een twist aan je look kan geven! Ook Resurrection lakt goed, heeft wel twee laagjes nodig. Ook hier: tussendoor ontzettend goed laten drogen, anders heb je heel snel luchtbelletjes.

Jaded is een prachtige mintkleur. Ik heb al een voorliefde voor deze kleur, dus ik was erg benieuwd naar de swatch... 
... En ik laat jullie even meehuilen. De lak is ontzettend "sheer". Deze nagellak dekt totaal niet. Zoals ook bij Butterscotch en Resurrection krijg je snel luchtbelletjes wanneer je meerdere laagjes aanbrengt.
Wat een drama, wat een een teleurstelling. Natuurlijk, voor €0,99 mag ik niet klagen, maar eigenlijk kost deze lak zo'n €10,-. Dan was het een gigantische miskoop geweest. Om bovenstaand resultaat te bereiken had ik vier laagjes nodig. Als ik zo veel laagjes nodig heb, dan krijg ik mijn nagellak ook bijna niet meer droog. Onwijs irritant.
Ice pop is de lak uit de "hard as nails" collectie. Een glitterlakje die ook nog eens belooft om de nagels sterker te maken. Als je goed naar het flesje kijkt zie je al dat er grote en kleine glittertjes in de lak zitten.
Hier Ice Pop op Jaded. Ice Pop is ontzettend leuk om mee te spelen. Door de grote en kleine glittertjes ontstaat als snel een "diepte-effect". Twee laagjes geven een prachtig resultaat. I like!
Hoe tevreden ben ik over de lakjes? Natuurlijk, zoals ik al eerder aangaf, voor €0,99 mag niemand klagen. Maar dit zijn lakjes die normaal voor €8,- tot €11,- over de toonbank gaan. In dat geval vind ik voornamelijk Jaded een miskoop. Butterscotch is een favoriet en zal ik deze zomer zeker vaker dragen. Voor de rest moet je geduld hebben met het aanbrengen van de laagjes. De lakjes blijven goed zitten en zijn vrij lastig te verwijderen. Net als bij het aanbrengen van de nagellak moet je hier geduld bij hebben.
Bij de Action zou ik Butterscotch en Resurrection zeker meenemen, maar over Jaded zou ik lekker laten liggen!

2 opmerkingen:

  1. Ik vind dat blauwe kleurtje wel leuk :) Mijn favoriet was die mintkleur maar zo jammer dat hij niet goed dekt :(

    BeantwoordenVerwijderen