donderdag 29 mei 2014

Throwback Thursday

Af en toe is het goed eens over je schouder te kijken. Terug te blikken naar waar je vandaan komt, wat je bereikt hebt en hoe gelukkig je mag zijn met wat je hebt en hebt gehad. Want hoe snel vergeten we, hoe snel nemen we iets voor lief?

Ik ben sinds een paar jaar trouwe Instagrammer. Kijk met me mee terwijl ik een klein stukje terug kijk... 

 Maart 2012
Welkom op Instagram! Hier was ik nog op stage in Londen. Ik ging er in mijn vrije tijd zo veel mogelijk op uit: links is dan ook "little Kew" in Kew Garden. Ik had wonderbaarlijk genoeg ontzettend vaak goed weer in Londen (en ik was er een half jaar). Rechts twijfel ik tussen mijn (nieuwe) rode all stars en mijn (oude) zwarte all stars. Grappig, hoe herinneringen terug komen bij het kijken van foto's, maar ik kan me niet meer herinneren wat de keuze is geworden. 

April 2012
In April vond het voortgangsgesprek op mijn stageplek plaats. En ooh... Wat was ik zenuwachtig. Wat je ziet is een hangertje welke op het beoordelingsformulier ligt. Het hangertje heb ik van mijn vriend gekregen toen hij uit Zweden terug kwam. Oorspronkelijk is het een rotsschildering en men denkt dat het een soort van Godin (vrouw, vruchtbaarheid) moet voorstellen. Mijn geluksbrenger!

Mei 2012
Mijn schoonzus (Ayla) kwam een weekend op bezoek in Londen. Dit was één van mijn beste weekenden daar, heerlijk! Onbezonnen geshopt, veel te veel koffie en thee gedronken én naar de musical Lion King, 's avonds tot véél te laat door gekletst en films gekeken... Dit zou ik beslist nog een keer willen doen!


Juni 2012
Links: na mijn stageperiode zijn Rory en ik nog vakantie gaan vieren in Eastbourne. We bezochten het strand (hebben Beachy Head beklommen!) en hebben talloze kastelen en ruïnes bezocht. Wat trouwens erg goed te doen was met het openbaar vervoer.
Rechts: bij thuiskomst was het weer tijd om aan de slag te gaan. Het meest relaxte vakantiebaantje: activiteiten begeleiding in het verzorgingstehuis. Dat betekent: samen met de ouderen van dagen niet-alcoholische cocktails drinken op een warme zomerdag. 

Juli 2012
Om na het vakantiebaantje weer op vakantie te gaan. De vaste stek van mijn ouders: de Hoge Veluwe. Veel wandelen, veel ontspannen én een kijkje nemen op een echte boeren kermis. Ik was steeds erg snel moe en gaf de schuld aan de drukke en intensieve stageperiode.
 
Mijlpaal! Het lukte eindelijk om een vlecht te maken met mijn dreads.

Oktober 2012
Augustus én september was het relatief stil op Instagram: ik was ziek. Links kwam ik net thuis van mijn één na laatste  PET/CT scan. Ook volwassenen mogen een kleurtje verband kiezen! Al die vermoeidheid had een oorzaak: een bacteriële infectie aan mijn longen. Rechts verhuizen we van Heerlen naar mijn ouders in Elsloo. Voor mij nog wat rust! Ik hoefde trouwens alleen maar te rijden ;-)

November 2012
Links maak ik me klaar voor school en krijg ik stijladvies van onze pleegpup: "met mij er bij is je outfit helemaal af". Dit is Abby: mijn maatje dit jaar! 
Rechts: mijn dreads! Wat vond ik dit toch een tof kapsel.

Onze eigen hond Zion komt te overlijden. Dit was de meest intelligente, lieve en mooie hond ooit! Ik was er heel erg door van slag. Veel wandelen met onze malle pup en genieten van de herfst. 

December 2012
Links: wie oh wie herkent dit hangertje? De Hobbit kwam uit in de bioscoop en we gingen in stijl naar de film. Familietraditie in huize Gelissen!
Rechts: halverwege december een weekend naar Brugge. Dit soort uitjes proberen we vaker te doen. Even weg van alles en volledige rust. Brugge is een échte aanrader. Wij hadden een kamer bij Hotel Koffieboontje. Dit is echt midden in het centrum.

Januari 2013
Brrrr... Wat was het toen koud! Zowel in 2011 als 2012 zijn we praktisch doodgevroren (ha, de kunst van overdrijven). Wat een geluk hebben we afgelopen winter toch gehad he! 
Rechts: op mijn verjaardag kreeg ik mijn nieuwe camera. Ik ben er nog steeds onwijs blij mee: wat een prachtding. Dit is de eerste foto die ik maakte: Bonnie, de allerliefste Dobermann ooit. Hier heeft ze trouwens haar winterjas aan, zie je de (nep)bontkraag? Zó leuk!

Februari 2013
Links: mijn lieve opa ligt in het ziekenhuis. We rijden iedere avond naar Heerlen om op bezoek te gaan bij hem en brengen dus ook heel wat tijd door in de auto. Slopend, maar van de andere kant heb ik het gevoel dat onze familie er nog hechter door geworden. Veel tijd om met elkaar te praten.
Rechts: hier is kleine Roos! Ik weet niet hoe oud ik hier precies ben. Je ziet wél dat de voorkeuren al vroeg duidelijk zijn: een camera in de handjes en alles roze. Ik vind deze foto echt te gek. Mijn andere opa heeft hem gemaakt en ik wist helemaal niet dat deze foto bestond. 
 Abby!! Mijn klein, maf draakje werd al snel groot. Binnenkort gaat ze terug naar "school" (KNGF geleidehonden). Doordat ze een enorme vrijheidsdrang heeft kan ze geen geleidehond worden. Er wordt een gezin gezocht waarbij ze lekker huishond mag zijn. Jammer genoeg kan ik haar geen huisje bieden, daarvoor heb ik geen tijd en ruimte. 

Maart 2013
Links: het creatief bezig zijn blijft een goed tijdverdrijf. Tijdens het afstuderen lees ik al meer dan voldoende dus ik wil iets met mijn handen doen. Dit zijn onderzettertjes (die nog heel goed dienst doen)
Rechts: lekker met Martine lunchen bij Bagels en Beans. Dat mag wel met al dat harde werken. Dit is de eerste keer dat ik iets at bij Bagels en Beans en ik heb er meteen spijt van. Wat is dit lekker...

Mei 2013
Links: fierce, luscious, red lips. Oef, hier durf ik (nog steeds) niet mee naar buiten. Beetje veel eng! Maar wel tof.
Rechts: het onaangename met het aangename verenigen. Lijkt me duidelijk toch?
Dreads weg! En een heel stuk haar. Ze werden te zwaar en zorgden voor hoofdpijn en erger: migraine. Mijn schoonzus Brenda (kapster) was mijn reddende engel en heeft heel dapper de schaar er in gezet. Hallo normaal haar! Dat was wennen onder de douche...
Hallo Amersfoort! Geen vakantie of weekend weg deze keer maar verhuizen! Rory heeft werk in Nijkerk en we gaan officieel samenwonen in Amersfoort. Ik moet natuurlijk wel nog mijn diploma (op)halen.

Juni 2013
Wat een heerlijk weer. We gaan in Rory zijn vrije tijd veel op stap en verkennen de omgeving. Ik rij graag op Rory zijn brommer en krijg veel vragen over het ding. Hij is dan ook errrrg hipster (de brommer, niet Rory). Ik ga van studentenleven naar het werkeloze bestaan. Wel heb ik vrij snel een baantje als PGB-er. 

 Juli 2013
Mijn eerste echte eigen keukentje! Ik sloof me behoorlijk uit en probeer alles te maken wat ik ook zelf heb willen maken. Aanschouw homemade bread en eigengemaakte hummus!
Ook krijg ik veel bezoek en dat vind ik erg lief en fijn. Ik geniet echt! Rechts is Loki: de berggeit van Dori. Ik had nog nooit een hond een vlizotrap op en af zien lopen. Loki liet even zien hoe het moet. 

Augustus 2013
Links: leuke post! Hier hou ik van. Broer en diens vriendin gaan lekker luxe naar Curaçao. 
Rechts: zelf gaan we naar Castlefest en daar scoor ik deze jurk. Ik kan niet wachten tot het weer goed genoeg is om hem uit de kast te trekken!
Links: Brenda is weer in Nederland en samen met mijn moeder komen ze high-tea-en in Amersfoort. Lekker en gezellig! Rechts ben ik bezig met het fotoboek van Rory en mij. Dit is een heel mooi en persoonlijk boek met veel herinneringen. Nog meer dan Instagram ;-)
Links: ik bak helemaal zelf (zonder pakje!) een appeltaart. Die vervolgens niet uit de vorm komt maar wel heel erg lekker smaakt.
Rechts: de herfst is alweer in aantocht. Kijk deze freak dan. Live and let live zullen we maar zeggen.

September 2013
Links: ik fröber nog wat af. Later zal ik nog een paar van deze hoesjes verkopen. Stiekem zijn ze ook wel heel erg leuk!
Rechts: een weekendje weg naar Keulen. Het was bloedheet.... Maar het hotel was luxe. Héél luxe. Geregeld via hotelveilingen.
Links: Binnen in de Dom steken we een kaarsje aan voor iedereen die we lief hebben. Een pastoor komt ons nog vertellen dat een donatie niet verplicht is. Lief. 
Rechts: mijn ouders hebben een nieuw pupje! Ontmoet Femmy! Martine leerde al heel snel dat Femmy graag in de lens van de camera kijkt. Ons model.

Oktober 2013
Links: ik mag een tijdje gastdocent zijn op de afdeling ergotherapie bij Zuyd Hogeschool. Leuk! Wanneer de studenten de stad in gaan om een opdracht uit te voeren klei ik een roos terwijl ik opdrachten nakijk. Echte vrouwen kunnen meerdere dingen tegelijk!
Rechts: het wordt écht, écht herfst. Lekker!
 Ondanks de herfstkleuren is het weer bijzonder zacht. Ik ga nog een weekje naar mijn "hometown"; Elsloo. Lekker veel wandelen met de hond. Die akelig snel groeit.

November 2013
Links: bloemen van de liefste want ik heb werk! Hij weet wel wat ik mooi vind.
Rechts: "de soesterkat". Dit is echt een knuffelbeest voor iedereen die wil knuffelen. Maf beest. Maar wel lief.
Een "hallo-wat-leuk-en-fijn-dat-je-werk-hebt-cadeautje". Lief en attent van Brenda!

December 2013
Links: werken werken werken. 
Rechts: het is weer Kerst kaarten tijd. Ooooh, hier hou ik van.

Januari 2014
Links: verjaardagscadeautje! Met de liefste een weekend Ameland. Over een paar maanden.
Rechts: voor het werk naar "het strand". Niet echt natuurlijk, maar ik mocht er even langslopen. 

Februari 2014
Links: donut time! 
Rechts: happy belated birthday!  Met een Essie nagellakje doe je het áltijd goed. Lieve Martine kwam een weekendje logeren, jeej! Ook had ze heel creatief het liefdesverhaal van Rory en Roos uitgeschreven. Én in middeleeuwse stijl, superleuk.

Maart 2014
Deze kennen jullie al van deze blogpost. Samen een weekendje weg in maart. En wat hadden we weer goed weer: heerlijk. Ondertussen ben ik ook op zoek naar nieuw werk aangezien er geen klik is met mijn huidige baan. Ik heb nu de luxe positie dus waarom zou ik er geen gebruik van maken?
Links: om het weekend goed af te sluiten mag ik mijzelf trakteren op een fijn geurtje. Ik kies voor Sun van Jil Sander. Elke keer als ik deze op heb dan herinner ik me het fijne weekend. 
Rechts: we besluiten onze leefstijl om te gooien. Gezonder eten, meer bewegen. En dat het goed gaat kun je hier lezen!
Links: nóg een aandenken aan Ameland. We hebben flink schelpjes geraapt!
Rechts: ik ga nog een week op vakantie. Mijn ouders zijn op vakantie op de Veluwe, wat bij ons praktisch om de hoek is. Omdat ik "in between jobs" zit ga ik fijn een weekje bij hun doorbrengen.

April 2014
Als ik zo terugblik kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat we in Nederland best vaak goed weer hebben ;-) het was genieten!
Links: ook besluit ik intensiever te gaan bloggen. Ik vind het hartstikke leuk om te schrijven! 
Rechts: hallo Elsloo! Weer even in mijn "hometown"

En zo komen we alweer in mei 2014 terecht: het hier en nu. Het is erg leuk om eens helemaal naar het begin van je Instagramaccount te scrollen en op deze manier herinneringen op te halen. Terugkijkend heb ik veel meegemaakt sinds maart 2012 en nog meer geleerd... Nu is het weer tijd om verder te gaan. 
Ik begin binnenkort met een nieuwe baan. Ik ga kijken hoe haalbaar het is om iédere dag te blijven bloggen maar ik wil er zeker mee bezig blijven. Nu is het tijd voor een nieuwe omgeving, nieuwe uitdagingen en nieuwe kansen. Ik heb er zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen