zondag 12 juli 2015

Our Perfect Little Palace

Oh em gee! Ik val gewoon met de deur in huis (daar ik ook al een facebook update op het wereldwijde web heb gegooid): wij zijn op zoek naar een eigen huisje! We willen "vooruit" en nu we de mogelijkheid hebben om een hypotheek te nemen gaan we de stap dus ook gewoon nemen. Dat heet; wanneer we ons perfecte huisje hebben gevonden.

We hebben wat criteria opgesteld. En waarschijnlijk gaan we heus wel op bepaalde punten inleveren. Maar het begin is er, want sinds ik me over het feit heen heb gezet dat een cute ass english cottage écht niet binnen ons budget past zitten we redelijk op één lijn.
Jammer, maar helaash.
Belangrijk punt 1: Omdat we beide geen klussers zijn leveren we om te beginnen al in op ruimte. Die kleine cottage valt vast binnen budget wanneer het dusdanig vervallen is dat we de eerste 10 jaar in een stacaravan moeten wonen, niet op vakantie kunnen gaan en elke eurocent in spijkers en gipsplaten steken...

Hierbij moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat Rory voornamelijk geen klusser is omdat ik niet te genieten ben als er binnen een straal van vijf meter ook maar iémand naar gereedschap durft te kijken. Ook is het alom bekend dat ik niet tegen chaos kan. De laatste keer dat er door Rory en Roos verhuist moest worden heb ik er voor gezorgd dat ik een 40 urige werkweek had. "Om de reserves aan te spekken!" Riep ik. "Om het klussen te omzeilen!" dacht ik.

Belangrijk punt 2: er moét een (bij voorkeur stenen/betonnen) schuurtje aanwezig zijn. Voor de meneer, vooral voor zijn klusspullen. Zie belangrijk punt 1. Laten we het voor het gemak de mancave noemen.
Belangrijk punt 3: le cuisine. Ik wil een open keuken, een woonkeuken, een leefkeuken. Ik wil bij voorkeur de keuken open hebben met ruimte voor of zicht op de eetkamer en woonkamer.
Zodat deze keukenprinses contact kan houden met de meneer (wanneer deze staat te kokerellen en ik op de bank chill).

Natuurlijk wil ik ook openslaande deuren naar de tuin (met hor, om ons hutje en prutje veilig binnen te houden), een prachtige inloopdouche, toilet beneden en boven, een hobbykamer, twee tot drie slaapkamers, inloopkast, een prachtige tuin met romantische zithoek. En last but not least, de buurt moet als "thuis" voelen.


Je begrijpt het al: ik ben behoorlijk aan het pinteresten geslagen. Verwacht zeker een aantal blog-updates de komende tijd, want de chaos in mijn hoofd moet gestructureerd worden, moodboards worden gemaakt en ideeën geboren.

1 opmerking: