vrijdag 17 juli 2015

Tegelwerk en kleur bekennen

Als kind droomde ik al van een prachtig, klein halletje. Dat je de voordeur opengooit en je bezoek onwijs verrast werd door de entree.
Hoewel ik absoluut geen zonaanbidder ben en echt niet van warmte hou (vooral niet als er gewerkt moet worden), hou ik wel onwijs van de Oosterse stijl: de kleuren, de patronen en de vormen. Graag zou ik Spaans Marokkaanse tegels willen gebruiken in ons huisje. Maar of dat nu de gang is, de keuken of de badkamer, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ook niet of het zal gaan om de vloer, de muur of alleen een accent. Eén ding is zeker: keuze genoeg! Bij deze dan: mijn eerste moodblog / inspiratieblog!
Druk patroon, de rest van de keuken rustig houden met grijze, witte en hout accenten. Hier zou ik nooit op uitgekeken raken!
Stiekem vind ik deze prachtig. Ik droom weg bij het idee van een roadtrip naar zuid Spanje om daar zelf tegeltjes vandaan te toveren. Ultieme souvenir, om vervolgens als accent in de badkamer te gebruiken.

Tegels in lantaarn vorm. Ik had geen idee dat dit bestond.. Lijkt mij vooral erg mooi voor de badkamer. En dan... Met zo'n wastafel..
Onwijs druk (leuk idee voor restpartijen!). Niet echt een goed idee voor de kleinere keuken. Maar toch, wanneer de rest rustig blijft.. Ik hoor het stemmetje van mijn moeder in mijn achterhoofd schreeuwen dat er, voorafgaand aan het maken van bovenstaande (middelste) foto, wel eens gedweild had mogen worden.

Het idee is om op één plek in huis met "drukke tegels" te gaan werken. Óf de hal, óf de keuken, óf de badkamer.

Wat mij nu nog rest? Vriendlief ziet het idee ook zitten, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Wel nog mooie en betaalbare tegels vinden. En last but nog least, een huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten