donderdag 15 mei 2014

Movie review



Na de book review van vorige maand is het tijd voor een movie review. We hebben weer behoorlijk wat films (kritisch) bekeken, de lat ligt dan ook erg hoog wil je goed scoren met een film bij ons. De voorkeur ligt bij actiefilms en fantasy. Maar, verandering van spijs doet eten, wat voor ons af en toe ook verrassend kan zijn.

ACTIE | AVONTUUR
"Steve Rogers struggles to embrace his role in the modern world and battles a new threat from old history: the Soviet agent known as the Winter Soldier."
We beginnen al meteen met een film waarbij ik enorm bevooroordeeld ben. Zodra Marvel met een nieuwe film komt sta ik in de rij om de première bij te kunnen wonen, dus heel objectief kan ik deze film niet beoordelen... Voor mijn gevoel zijn ze bij Marvel gewoon goed bezig. Mocht je al een film uit de Marvel-reeks hebben gezien, ga ze in hemelsnaam allemaal kijken. Heb je er nog géén gezien, dan vraag ik je om een weekje vrij te nemen. Je weet niet wat je mist. Humor, actie, avontuur, nog meer humor. I like. En ik wil best een keer gered worden door de weledele heer Rogers.
ACTIE | AVONTUUR | DRAMA
"A slave-turned-gladiator finds himself in a race against time to save his true love, who has been betrothed to a corrupt Roman Senator. As Mount Vesuvius erupts, he must fight to save his beloved as Pompeii crumbles around him."
Ja.. Tja... Dit was wel een beetje te verwachten. Mooie dramatische rampenfilm, prachtige special effects, plotje van twee geliefden die elkaar niet kunnen bereiken en de ontplooiing van een onverwachte vriendschap. Mag ik een teiltje? Het verhaal is zwak (of op zijn minst érg makkelijk), Vesuvius neemt alle tijd om tot ontploffing te komen en gut gut, wat zijn die twee verliefd. Hij doet het wel goed als hersenloze popcornfilm, verwacht dus geen diepgaande gesprekken of intelligente opmerkingen.

BIOGRAFIE | DRAMA | OORLOG
"An unlikely World War II platoon is tasked to rescue art masterpieces from Nazi thieves and return them to their owners."
Ik was een beetje sceptisch. Wat moest dit worden: de oude mannenclub op kunstjacht? Ik was aangenaam verrast, want hoewel het inderdaad om een oude mannenclub op kunstjacht gaat heeft meneer Clooney weer een knap staaltje filmkunst laten zien. Goed (waargebeurd) verhaal, leuke cast. Een humoristisch randje om een verder verrassend aangrijpende film. Het is goed dat het belang van kunst(geschiedenis) wordt onderstreept. Een kant van de tweede wereldoorlog die bij veel mensen geeneens zo bekend is.


ACTIE | FANTASY 
Frankenstein's creature finds himself caught in an all-out, centuries old war between two immortal clans.
Een draak van een film. Mocht je de trailer hebben gezien en "what the f..." hebben gedacht, dan kun je deze mooi overslaan. Ik mag Aaron Eckhart wel: ik bedoel, wees eerlijk, hij is niet misselijk om naar te kijken. Na vampieren, weerwolven en heksen is nu ook Frankenstein hot en sexy geworden. Daar moet deze film het wat mij betreft dan ook voornamelijk van hebben. Het verhaal is tenenkrommend en gaat natuurlijk over de oorlog tussen goed (de waterspuwers) en slecht (demonen). Ja, waterspuwers. Precies wat ik ook dacht. 


 ACTIE | MISDAAD
"Jack Ryan, as a young covert CIA analyst, uncovers a Russian plot to crash the U.S. economy with a terrorist attack."
Stiekem wist ik helemaal niet van het bestaan van deze film af. Het is wél een goed film. Goed en aannemelijk verhaal, fijne uitwerking van karakters en leuke cast.
Dus: mocht je nog een lekkere actie film zoeken voor de vrijdag- of zaterdagavond, dan is dit een hele goede keuze. 

Welke films wil ik binnenkort zeker zien?
- X-Men: days of future past (als in: duh!)
- Divergent (als in: is dit ook maar iéts beter dan Hunger Games?)
- Maleficent (als in: Angelina Jolie als boze heks in een welbekend sprookje: hell yeah!)

1 opmerking:

  1. Zelf wil ik enorm graag captain america zien, gewoon omdat 'hubba hubba' :D

    *Ps er is momenteel een winactie op mijn site. Doe je ook mee? ^-^

    BeantwoordenVerwijderen